I våra användarexempel presenteras två olika verksamheter och hur de använder tjänsten.


Vad är det första som dina kunder möts av när de ringer till din verksamhet? Vi hjälper er så att dina kunder får en trevlig upplevelse när de ringer in till er. Om det är ett simpelt välkomstmeddelande eller att slussa dem till rätt avdelning. Vi hjälper er! Kontakta en av våra kunniga säljare som tar fram rätt lösning för din verksamhet


Fördelar

  • Enkelt att ringa.
  • Billigt.
  • Lätt att flytta anknytningar.
  • Mobila anknytningar.
  • Enkelt att lägga till/ dra ifrån användare

Funktioner

  • Status på kollegor.
  • Contact Center.
  • Röstbrevlåda.
  • Välkomstmeddelanden.
  • Komplettera med fast telefon/dect/softphone.

EN MOLNTJÄNST FÖR ER FÖRETAGSTELEFONI DÄR NI KAN SLAPPNA AV HELT.

Låt oss sköta all telefoni genom vår molnväxel. Med denna får ni alla funktioner ni kan önska av en telefonilösning i form av hänvisningar, linjestatus och möjlighet till vidarekopplingar. Vi tar ansvar att detta fungerar felfritt utan att ni behöver äga eller ta tekniskt ansvar för en egen telefonväxel.

A3-växel Grund

Startkostnad: 1000 kr
Månadskostnad 100 kr

 

1 st huvudnummer

 

Talsvar

 

Schemastyrning av växel

 

IVR

 

Svarsgrupp (ACD light med max 5 st inringande i kö)

 

Gemensam röstbrevlåda

Användarfunktioner

Anknytningen används för att kunna använda växeltjänstens funktioner. Ni väljer hur många ni behöver och kombinerar med enhet.


  • Personlig röstbrevlåda (info via sms & e-post) Samtal kopplas vidare till röstbrevlåda och den som samtalet har gått till meddelas via sms och e-post.
  • Personlig samtalskö Om en specifik person i företaget söks står den som ringer kvar i kö hos den personen, även om denne är upptagen i annat samtal.
  • Val av nummervisning Dolt, mobil, direkt eller växel - välj vilket nummer som ska visas för utgående samtal.
  • Nummerpresentation Visar vem som ringer eller vem som har ringt samt datum och klockslag för samtalet.
  • Personlig kontaktlista I den personliga kontaktlistan har ni era kontakter med uppgifter såsom telefonnummer och e-postadresser.
  • Statushänvisning/närvarostatus Lunch, semester, sjuk eller på tjänsteresa? Funktionen ger möjlighet att visa status och eventuell förväntad tid för tillgänglighet.
  • Samtalsinspelning Den här funktionen låter er spela in samtalen.
  • Användarwebb Samtal kopplas vidare till röstbrevlåda och den som samtalet har gått till meddelas via sms och e-post.
  • Hantera samtal Funktionen låter medarbetare hantera varandras samtal.
  • Chatt inom växeln Chatt inom växeln möjliggör chatt mellan en eller flera medarbetare.
  • Gruppsamtal Gruppsamtalet möjliggör samtal mellan flera personer inom företaget.
  • Boka Konferenser (Konferenstjänst krävs) Här kan de som tillskrivits möjligheten boka konferenstid, förutsatt att tjänsten Konferenstjänst finns.

Användarprofil

För att kunna hantera samtal i växeln väljer ni vilka enheter som ska användas. De olika enheterna mobiltelefon, kontorstelefon, dator, mobilapp och/eller mobil dect kan kombineras.


A3-växel användarprofil – Fast

Fastpris: 180 kr/mån (inkl. samtal)
Rörligt: 80 kr/mån (exl. samtal)

Funktioner som ingår:

  • Personlig röstbrevlåda (info via sms & mail)
  • Personlig samtalskö
  • Val av nummervisning
  • Nummerpresentation
  • Personlig kontaktlista
  • Statushänvisning
  • Personlig samtalsinspelning
  • Användarwebb
  • Koppla samtal
  • Chatt inom växeln
  • Flerpartssamtal
  • Konferensbokning (Konferenstjänst I växeln krävs)
  • Softphone

A3-växel användarprofil – Mobil

Fastpris: 300 kr/mån (inkl samtal, sms och data 1GB)
Rörligt: 130 kr/mån (exl. samtal, sms och data)

Funktioner som ingår:

  • Personlig röstbrevlåda (info via sms & mail)
  • Personlig samtalskö
  • Val av nummervisning
  • Nummerpresentation
  • Personlig kontaktlista
  • Statushänvisning
  • Personlig samtalsinspelning
  • Användarwebb
  • Koppla samtal
  • Chatt inom växeln
  • Flerpartssamtal
  • Konferensbokning (Konferenstjänst I växeln krävs)

Användarexempel

Inget företag är för litet för A3 Växel. Inte för stort heller. Läs våra exempel om hur olika sorters verksamheter vinner på att använda A3 Växel.

Småföretagaren

Det säger sig självt – det går inte alltid att jobba och sköta telefonen på ett sådant sätt som man vill. Det är därför ett litet företag som exempelvis den lokala pizzerian har mycket att vinna på att använda växeltjänster. Fastnummer för in- och utgående samtal går att koppla direkt till mobilen.

Samtalen kan skickas till flera olika medarbetare (som också kan kommunicera sinsemellan) och när pizzerian har stängt möts kunderna av ett meddelande från tidsstyrd telefonsvarare.

  • Fastnummer in till företaget
  • Eget privat mobilnummer för övriga samtal
  • Tidsstyrd hänvisning till telefonsvararen under lediga dagar

Kommun

Kommunen har en omfattande verksamhet med olika avdelningar, mycket personal och olika verksamheter. Verksamheten har stora mängder in- och utgående samtal. I inkommande samtal kan den som ringer in knappa sig fram till rätt avdelning. Samtalen kan fördelas efter de anställdas närvarostatus och kompetens. Vid uteblivet svar kan den som ringer informeras om när den sökta anknytningen är tillgänglig igen och får möjlighet att ringas upp.

Hos kommuner involveras en eller flera växeltelefonister som enkelt kan se vilka medarbetare som är tillgängliga innan ett samtal kopplas vidare. Anställda kan koppla samtal mellan varandra och ha gruppsamtal. Automatisk tidsstyrning av samtal utanför öppettider ger den som ringer information om öppettider osv.

  • Samtalen hanteras via mobiltelefon, dator eller kontorstelefon.
  • Samtal kopplas enkelt fram till rätt person eller avdelning
  • Chatt och fria samtal mellan alla anställda
  • Möjlighet till telefonistfunktion för ett personligt bemötande
  • Möjlighet att ringa överallt med Softphone
  • Möjlighet att använda telekonferens

Frågor eller funderingar? Ring 0770-910 500 eller fyll i formuläret, så återkommer vi till er inom kort.