Snart blir A3 en del av Bredband2-familjen

Välkommen till en fantastisk framtid tillsammans med Sveriges tredje största fiberleverantör!


Vi på A3 är oerhört glada över att du valt oss som din operatör. Vårt främsta fokus är att förse dig med personlig service, prisvärda produkter av hög kvalitet och bry oss om dig som kund, våra medarbetare och vår omvärld.

Som en av Sveriges största IT- och telekomleverantörer med nästan 20 års erfarenhet i branschen, har vi försett över 220 000 hushåll och över 700 bostadsrättsföreningar i landet med pålitliga och prisvärda telefoni- och bredbandstjänster. Och nu är det dags för nästa steg på vår resa.

Inom en snar framtid kommer vi gå ihop med Bredband2 och fortsätta vår resa tillsammans under namnet Bredband2. Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att kunna erbjuda nya och innovativa tjänster samt ge dig som kund en ännu bättre upplevelse och service.





Vad innebär sammanslagningen för mig som kund?

För dig som kund innebär det inga större förändringar. Du kommer givetvis att behålla samma pris, faktureringsmetod och pålitliga tjänster som du har idag, och inget avbrott kommer ske i sammanslagningen. Du kommer få mer information både inför och efter att sammanslagningen har ägt rum och du kommer gradvis få ta del av vårt nya utseende och kostym. Om du har övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på A3.

Om du vill veta mer om sammanslagningen med Bredband2 har vi sammanställt en lista över vanliga frågor och svar längre ner på sidan. Om du har övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på A3.




Om Bredband2

Bredband2 är en etablerad tjänsteleverantör som vänder sig till både företag och privatpersoner. Som Sveriges tredje största fiberleverantör ser de till att en halv miljon kunder kan ta del av internets möjligheter.

Men för Bredband2 handlar relationen till dig som kund om så mycket mer än att leverera stabila tjänster. Genom att lyssna på sina kunder, på varandra och på omvärlden kan de erbjuda dig vad du verkligen vill ha. Vilket är lika självklart som deras strävan efter att ge dig en positiv upplevelse av att kommunicera, lära och underhålla dig på ett tryggt och säkert sätt.


Läs mer om Bredband2



Vanliga frågor och funderingar kring kommande ändring

För dig som vill veta mer om hur övergången till Bredband2 kommer att påverka ditt abonnemang har vi samlat en lista över vanliga frågor & svar.


Varför ska A3 bli Bredband2?

I nästan 20 års tid har vi försett våra kunder med pålitliga och prisvärda telefoni- och bredbandstjänster och nu är det dags att ta nästa kliv. Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att kunna erbjuda nya och innovativa tjänster samt ge dig som kund en ännu bättre upplevelse och service.

Tillsammans blir vi Sveriges tredje största fiberleverantör.


Vad innebär detta för mig som kund?

För dig som kund innebär det inga större förändringar. Du kommer givetvis att behålla samma pris, faktureringsmetod och pålitliga tjänster som du har idag, och inget avbrott kommer ske i övergången.


Kommer min faktura förändras?

Utseendet på din faktura kommer förändras och gå i enlighet med Bredband2:s kostym.


Kommer jag kunna använda mig av mobilappen och Mina Sidor?

Du kommer få tillgång till Mina Sidor via Bredband2 med liknande funktionalitet som du har idag men med nytt utseende. Mer information får du inom snar framtid.


I dagsläget får jag min faktura via Autogiro/E-faktura. Kommer jag behöva ansöka om det på nytt?

Nej, du behöver inte göra någonting för att fortsätta få din faktura via Autogiro eller E-faktura.


Jag betalar mina fakturor med Swish, kommer det fortsätta fungera?

Just nu går det inte av tekniska skäl att betala fakturor från Bredband2 via Swish eller med bank- och kreditkort. Vi arbetar med att åtgärda detta. Tills vidare får vi be dig betala fakturan via din bank.


Kommer jag fortfarande att få pushnotiser i appen om att min faktura har landat?

Det stämmer! Du kommer fortsatt att få pushnotiser när din faktura har landat.


När blir A3 Bredband2?

Under kommande veckor kommer du få mer information och gradvis ta del av vårt nya utseende och kostym.

Vanliga frågor