Pressrum - A3 - Connect To Life

2019-09-27 08:00

A3 utökar sin gruppanslutningsaffär

En bostadsrättsförening i Stockholm väljer att uppgradera sitt bredband över befintligt koaxialt fastighetsnät.

En Brf i Vasastaden i Stockholm, som sedan 2013 köpt internetkapacitet från A3, väljer att låta A3 ta helhetsansvaret för deras medlemmars internet. Ordern är värd 155 kSEK och kommer att driftsättas under oktober månad.

Kunden och den planerade installationen representerar ett typiskt kundfall där en bostadsrättsförening genom A3, önskar uppgradera bandbredden på ett kostnadseffektivt sätt med minimal påverkan för de boende och fastigheten. En stor fördel för föreningen är att A3 tar helhetsansvaret för support och service för all aktiv utrustning i nätet, samtidigt som man kan återanvända befintliga koaxialkablar och slipper dra nya kablar eller fiber till respektive lägenhet.

"Vi på A3 ser detta som en gigantisk möjlighet att förbättra situationen för många bostadsrättsföreningar runt om i landet. Tidigare har dessa kunder varit tvungna att bygga helt nya nät, men med denna tekniken kan de ta del av en större bandbredd som många behöver i sina hem idag. Vi är extra stolta över att vi är en av de första operatörerna i landet med detta”säger Andreas Rix, Head of Corporate Sales på A3.

För att kunna realisera kundernas önskemål om högre hastigheter har A3 utökat sitt samarbete med InCoax och nyttjar deras nya in:xtnd-lösning. InCoax utvecklar innovativa lösningar som gör bredbandsuppkoppling enkelt. Med InCoax nya lösning In:xtnd™ med hastigheter på upp till 2.5 Gigabits per sekund i befintliga koaxialnät erbjuder de operatörer nästa generations smarta och hållbara nätverkslösningar.

“Vi är mycket nöjda med att A3 har valt att gå vidare med denna första skarpa installation av vår senaste produkt in:xtnd och har förhoppningar om fler liknande projekt i närtid.” säger Håkan Rusk, Chief Sales and Marketing Officer för InCoax.

A3 utökar sin gruppanslutningsaffär - Fullversion

A3